selamat datang

Followers

Wednesday 7 December 2011

Halatuju

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Keputusan peperiksaan PMR akan diumumkan beberapa detik sahaja lagi. Namun, para pelajar perlu persediaan mental untuk menghadapi keputusan setelah berusaha sehabis baik. Selepas keputusan peperiksaan PMR diumumkan, pelbagai andaian akan bermain dalam fikiran pelajar samada meneruskan pembelajaran di sekolah yang sama atau bertukar sekolah lain untuk merasai persekitaran yang baru. Namun, berdasarkan keputusan peperiksaan kelak, pemilihan untuk berada di Aliran Sains, Aliran Sastera ataupun Aliran Teknikal memerlukan keputusan pemilihan daripada para pelajar sendiri. Adakah jika anda memperoleh keputusan 8A kelak, anda bercita-cita untuk meneruskan dalam Aliran Sains, Aliran Teknikal atau pun Aliran Sastera?Bagaimana pula dengan pelajar yang kurang bernasib baik?Aliran manakah yang sesuai dengan diri?

Buatlah keputusan yang tepat kelak akan memberi kesan kepada halatuju kerjaya anda kelak...Semoga Berjaya. Berjumpalah dengan kaunselor anda untuk melaksanakan bimbingan dan sesi kaunseling untuk merungkai pemilihan aliran yang bersesuaian dengan minat diri anda dan juga kesesuaian keputusan peperiksaan. 


KECEMERLANGAN AKADEMIK ADALAH WACANA UTAMA MEMBERI HALATUJU KERJAYA. NAMUN, KECEMERLANGAN SEMATA-MATA TIDAK MEMBERI JAMINAN 100% TERHADAP CITA-CITA DAN PILIHAN KERJAYA YANG ANDA INGINKAN. SEBALIKNYA PILIHAN DAN KEPUTUSAN YANG BIJAKSANA MAMPU MENGUBAH HIDUP ANDA.

ADMIN,
NAMB


No comments:

Post a Comment